Sunday, February 22, 2009

"Fulrummet!

De flesta av oss har säkerligen en yta eller ett rum hemma man är mindre stolt över.
Jag har två sådana rum, Det ena rummet fungerar i dag som datarum/lekrum och jag kan längta till den dagen alla leksaker flyger sin kos och man kan göra nåt roligt med detta utrymme. Idag är det rummet nödvändigt och fyller sin funktion som ett ställe för lek och arbete. På övervåningen har vi ett sk allrum. En yta man funderar och funderar på vad man ska göra av. En till soffa? Tv? Inget har känns rätt och den ytan har förblivit en avställningsplats. Det finns inga dörrar och egentligen ingen som helst funktion med utrymmet. Det ligger emellan vårat och barnens sovrum så jag kan tänka mig att detta kommer väl till användning även det om några år med större barn. Förmodligen då som ett andra vardagsrum när det blir tjafs om tv tider och program. Idag är denna trista yta vårat hemmagym. Här trängs makens vikter, stänger och bänkar. I ett desperat försök har jag tillfört lite blommor, lampor och speglar. Allt för att försöka göra det till en bättre yta.









4 comments:

Piffa och Puffa said...

Vad roligt att du hittade till min blogg. För att beställa ett smycke skriver du till mig på mailen, den står på min blogg, och berättar vad det är du vill ha. Jag bekräftar din beställning och skriver hur du gör med betalningen. Sedan skickar jag dina smycken så fort jag har gjort dom. Oftast tar det bara ett par dagar om jag har alla saker hemma.
Kramar Anette

Stjärnor & Champagne said...

Ja kan hålla med om att man har ett rum som är kaos, där man trycker in allt. Jag kan inte ens visa det som du kan, hihi.

/ Anne

Marianne said...

Tycker inte alls att du har ett "fulrum", isåfall skulle du se vårat stökrum, men på något vis är det ändå bra att ha. Är det pelargoner du har på gång i fönstren? Du är välkommen att kika in på min blogg!

Marianne

Speja said...

Vi har väl sisådär fyra-fem fulrum, tyvärr. Tänk vad skönt när man bara har ett kvar och renoveringsstöket är över, men som du säger det behövs lite yta för allt krimskrams och pick och pack som man inte vet var man ska ställa.