Wednesday, January 21, 2009

Smakprov

En vecka sen Formexmässan. Vilka sköna dagar, att strosa omkring på en mässa med bara en massa fina inredningssaker. Två dagar vara jag där, helt ensam och barnfri. Bara det var en enorm lyx, med barnen i säkert förvar med mormor kunde jag titta, känna och inspireras. Jag hade säkerligen kunnat handla tills jag stupade. Det är nog tur att man inte badar i pengar när man besöker en sån mässa. Nu är de flesta beställningar gjorda och jag bjuder på ett litet smakprov av vad jag kommer erbjuda. När nätbutiken öppnar är ännu inte bestämt, det beror helt och hållet på leveranser, och teknikens under. Den fysiska butiken slår upp portarna den 25:e maj. Gott om tid känner jag och glömmer helt dagisinskolning, trettioårsdag och en renovering som ska hinnas med. Tur att ingen i detta hus sover på nätterna, dygnet blir längre då.











Bilder från, Egmont, Rice, Bambam, Maileg, Norstedsförlagsgrupp

10 comments:

Marianne said...

Vad kul att du öppnar butiker framöver alltid kul med de som vågar satsa. Kollar ofta din blogg och nu blir det säkert ännu mer, förresten är du välkommen in på min blogg där du har en fin sak att hämta. Stort lycka till med butikerna!!!

Marianne

Jes/Vita villa vila said...

Hej vännen,
Å jag är så glad för din skull - att du drar igång din dröm! Härligt! Vilka fina saker vi kommer kunna inhandla sedan - det var många favoriter där såg jag :)

Kram Jes

Anonymous said...

Vilka härliga smakprov! Ser verkligen fram emot det! :) KRAM!

Jenny-jennyshemochharmoni.blogg.se

Linnéa / ELW said...

Vilka fina saker, ser verkligen fram emot öppnandet av webbutiken.

Jen said...

Lycka till med din butik!! Ser ut som finfina saker du ska sälja, blir mycket nyfiken.

Ha det gott / Jen

en lisa för själen said...

Hej, kollar ofta din blogg. Ska bli skoj att kolla in butiken : )

kardemumma said...

Hur går det nyårslöftet? :)
Vad synd att jag inte visste att du skulle besöka Formex,då hade vi kunnat ta en fika. Ett tips:ha koll på Bam-Bam.Kvalitén är sådär.
Frågor? Lämna en kommentar hos mig så kan vi maila istället.
Kramar C

Anonymous said...

Sälja, konsumera, sälja, konsumera... är det vad det hela går ut på ? Kommer hela affärsidén att handla om att kvinnor o barn ska konsumera nya inredningsprylar till denna redan överhettade jord eller kommer du kanske att ha en butik som tangerar åt det mer miljömedvetna hållet? Ekologiska prylar, begagnade prylar....?
/pia

Jenny said...

Tittade förbi.

Vilka underbar barnsaker! Och vilken fin blogg;) Ha det bra och lycka till.

Lilla My said...

Vad roligt att du följer dina drömmar. Lycka till med företagandet! Det ska bli så kul med en till inredningsbutik i närheten. Det behövs verkligen lite fler alternativ till det som redan finns.

Jag förstår bara inte hur du hinner/orkar med allt...

Var försiktig bara så att du inte tar på dig för mycket (som jag gjort tidigare)... Lyssna på din kropp, så du inte går in i väggen.

Jag håller verkligen tummarna för dig!!! :)