Tuesday, January 27, 2009

Ny kamrat

Här hemma snörvlas och snoras det igen. Någon mer än jag som längtar hett efter lite vårvärme och friska barn. Har unnat mig en ny kamrat som sysselsätter mig på dagarna. En ny systemkamera. Så underbart kul att fota igen. Min lilla kompaktkamera har åkt i golvet några gånger för mycke.Det var evigheter sen jag ägde en systemkamera och jag har verkligen saknat det. Skillnaden är enorm och fotoglädjen mycket större. Min första lön jag fick som trettonåring efter att en hel sommar slitit på cafè gick till en ny systemkamera.En trogen gammal vän som följde med många år och dokumenterade många roliga händelser i mitt liv. Efter gymnasiet blev den plötsligt en dammsamlare och åkte ut på blocket. Nu är det mycket roligare med en bra kamera, så kul att fota barnen, lillsessan är en riktig liten modell som smilar så fort linslocket åkt av. Sonen älskar att se bilder på sig själv och vill helst bli fotad i luftgitarr posè.



Längtar efter lite vår hemma i huset. Funderar på lila och ljusblått som röd tråd i vårinredningen. Känner mig för med lite lila blommor.

6 comments:

Marianne said...

Visst är det roligt med en ny kamera, har haft våran i snart ett år och det blir bara roligare och roligare ju mer man testar sig fram. Krya på er!

Marianne

Lallis - liv och leverne said...

kul med ny kamera! Och oj vilken fin bild!:)

Krya på er.
Kram Lallis

Grodmamman said...

Skulle också vilja ha en ny kamera. Är ibland super missnöjd med min.
Krya på er! Förhoppningsvis blir det bättre när de blir äldre, så har det varit här.
Kram

Två systrar said...

Vad är det med luftgitarrer och grabbar? Min son önskade sig en luftgitarr i julklapp:-)) Billigt och bra! Han menade nog låtstas gitarr....Det går aldrig över heller, säg den kille som inte stått och vevat på dansgolvet i ivrigt flaxandes gitarr rörelser....kram C..&M

Liv Elin said...

grattis med nytt kamera - gleder meg til å se fler bilder ettervert ! :)

SÅ spennende med egen butikk/nettbutikk da - må være helt herlig å kunne virkeliggjøre drømmen sin ! :)
(Kommer det til å bli mulig for oss nordmenn å bestille i butikken din også ? :)

Ønsker dge iallefall - all lykke til ! :)

L i Husrom & Hjerterom

kardemumma said...

Kul med pasteller. Green Gate hade mycket lila/lavendel.Själv har jag snöat in på puderrosa. Är själv genom snuvig-trist!
Kram.C