Monday, January 12, 2009

Dyrbar tid

Vardagen är tillbaka. Julen nästan utstädad, sonen på dagis, och alla helger över.
Men min vardag from idag är lite annorlunda. Funderar många gånger om jag tappat mitt förstånd, virrighet är ju något de flesta kan relatera till som småbarnsmamma, men dumdristig? Med en dotter som inte lärt sig sova varken kvällar eller nätter drar jag i stora spaken och kombinerar min föräldraledighet med distansstudier. Läser nyföretagande eftersom jag inte nöjer mig med att både plugga och vara mammaledig, kan numer även titulera mig "egen företagare" och därav tvivlen på om jag helt tappat förståndet. Men ska man uppfylla drömmar får man jobba hårt och det är nog ledordet för mig och år 2009. Hårt jobb!

10 comments:

Grodmamman said...

Här ska man läsa en 7,5 hp-kurs och fattar inte hur jag ska hinna med det! Och då är mina barn 6 och 10 år!
Lycka till med företagandet!
Kram

kardemumma said...

Vad duktig du är.
Kom ihåg att stanna upp och njut en smula också :)
Du verkar vara så himla målmedveten så det där fixar du.
Kramar C

Lallis - liv och leverne said...

Åh, lycka till, vännen.
Kram Lallis

Carro said...

Nej men så roligt!! Vadå, har jag fattat dit rätt. Ska du bli egen företagare?! SÅ ROLIGT!!!

Jag kan intyga att det inte är helt lätt att plugga, men sen är ju inte jag ett praktexempel heller:) Drog igång lite för tidigt med studierna.

MEN jag är övertygad om att det kommer gå SUPER för dig.

Var ute och gick i går och fick en impuls att gå och knacka på er. Men sen insåg jag att, nej, måste hem och forstätta med plugget.

Nästa gång kanske:)

Kramis Carro

Två systrar said...

Oj va spännande, vad är det du har hittat på nu? Vi gissar att det har något med inredning att göra eller? Å vilkenläcker klocka, är den din, vet du om den finns i vitt? Kram

Anonymous said...

Usch, så här får du inte göra!!! ;)Göra mig nyfiken på det här sättet! :)Jag vill veta NU :) Du kommer att fixa det. En sak i taget bara! Jag skickar en bunt med styrkekramar! :)

Jenny-jennyshemochharmoni.blogg.se

Helen said...

Gud vad imponerad jag blir! Jag tycker det är svårt att få ihop ett vanligt jobbmed barn och familj. Men jag kanske inte kommit på vad som är min stora dröm!
Lycka till!

Annas Lycka said...

Lycka till med studierna. Du har en himla mysig blogg tycker jag. Anna

Två systrar said...

Hej igen, tyget är från tygmans och finns i blått, beige, svart och rött vad jag vet. Har själv massa kuddar i blått som jag hade i sovrummet förra sommaren. sist jag var nere skulle dom få in mer blått till våren tror jag. Är själv sugen på det röda till den här sommaren. Lycka till kram M

Pilvitarha said...

Here's a silly comment: I've got the same clock! :)