Thursday, December 11, 2008

Nyfunnen passion

Har aldrig gillat att baka. Har önskat att jag tyckt om det men alltid kommit fram till att det blir så stökigt och kladdigt vid bak. Jag avskyr att ta hand om disken och bara tanken på all disk efter ett bak har fått mig att avstå. Men jag har alltid önskat att jag skulle tycka att det var kul. Min mamma bakade massor när jag var liten, varje helg blev det både bröd och bullar och att köpa bröd blev istället lite lyxigt. Tvärtemot idag. Men förra julen när jag var sängliggandes med liten Alice i magen fick jag sån lust att baka. Låg på soffan och läste Lantlivs alla smarriga recept och fick baklust. Sparade det numret och bakade i år och har funnit en ny passion.


7 comments:

Helen said...

Kul! Fasar också lite för all disk innan jag sätter igång att baka!

sofie said...

Samma här, disken är vad som hindrar från att baka.. varför är det så tråkigt att diska?

Jennyshemochharmoni said...

Jag kan verkligen känna igen mig :) Det är ju så kul när man väl kommit igång men disken *huuu* Lantlivs recept är något utöver det vanliga! Älskar dem! Ha en mysig lucia. KRAM!

Lena said...

Haha..känner igen mycket av dina ord. Det bakades hemma hos mig som liten också...gott var det men man blev väl bortskämd? För när vi köpte limpa så var det ju så häfftigt och gott :)

Bakar inte heller mycket...men borde för det är ju gott! :)

Fin blogg du har!

Lallis - liv och leverne said...

Samma här med disken. *s*
Kram Lallis

A home far away said...

Kul att du hittat en ny passion, men visst är det jobbigt med all disk efter, håller med dig. Jag försöker hålla efter när jag bakar och diskar lite under tiden så att inte allt är kvar till slutet:-

Kram Gunilla i Singapore

Annas Lycka said...

Vart har du köpt den underbara bakskålen??? Sett dom i creme färgat men skulle vilja ha i nån pastell...Ha en trevlig jul. A