Monday, December 1, 2008

Adventsmys

Första advent har passerat och huset är nästan julfärdigt. Nu njuter jag av att julen närmar sig. Min favoritplats just nu är köket. Myser av att det är mörkt utanför fönstret morgon och kväll och tänder lite ljus och kryper upp i kökssoffan. Sydde lite juliga kuddfodral till soffan som förhöjer ljusstämningen i köket. Idag ska jag gör det sista i min storstädning och resten av veckan ska det bakas. Till helgen firar vi treårsdag här hemma och i år blir det ett hembakt kalas.


8 comments:

♥ Hedvig och Jag ♥ said...

Å så mysigt! Jag gillar verkligen din kökssoffa!

Jozan - Krydda Livet said...

Vilket adventsmys i köket!! :) Man myser när man ser det också. Kram

Lila said...

Så fina kuddfodral!! Vad händig du är! Har också "prioriterat" och sytt både julgardin och kuddar till kökssoffan, OCH julduk....slog på stort i år:)...vi som inte ens ska vara hemma vid jul:):)

Gratta lillpojken från oss!!!
Kramis L

Två systrar said...

vad juligt och rödmysigt:-)) du har en award till dig på vår sida...kram C&M

Grodmamman said...

Fina kuddfodral du har sytt, köket såg jätte mysigt ut!
Grattis till 3-åringen också!
Kram

Helen said...

Mysigt! Önskar att det fick plats med en kökssoffa i vårat lilla, lilla kök.

Sofie said...

Härliga bilder på ditt fina kök! Blev faktiskt sugen på att införa lite rött i mitt kök, nu när jag fick se din bild :-)

Jättefin blogg, hit återkommer jag!

Kram Sofie

Tina på Peppar och Vanilj said...

Så snyggt! Det är det lilla som gör det helt klart! Enstaka noga utvalda röda detaljer ger sååå mycket julstämning! Stil och finess :D

Kram Tina