Friday, November 7, 2008

Utmaning

Har haft en kanondag i skogen med skattjakt med två små livliga treåringar som letade efter en skatt. I vagnen två små febriga småsyrror som avundsjukt fick kika på när storebrorsorna smaskade i sig skatten som var godis. Vi har varit på treårs kalas hos Zachs kompis. Kvällen innan sydde jag en kudde till födelsedagsbarnet. Har drabbats av total symani och har trots egen feber och sjuk liten Alice precis sytt klart en käpphäst till Zach.




Har flera gånger blivit utmanad att berätta om 7 vanliga eller ovanliga saker om mig själv. Dags att kavla upp armarna och blotta strupen :-)

1. Har en släkthistoria för många hundra år sedan då min släkt var tysk adel och kallade sig Von. Kanske något man skulle lägga till...hihi

2. Min farfars släktingar bodde en gång i tiden granne med Anders Zorn i dalarna och i släkten cirkulerar en osignerad Zorn tavla målad av Anders 17 år. Är ganska så säker på att den inte funnits kvar hos oss om den haft en signatur.

3. Jag är så vansinnigt rädd för ormar och grävlingar. Bara ryser av tanken på dem och blir iskall längs hela ryggraden.

4. Är en riktig Cola light missbrukare. Har försökt sluta flera gånger i mitt liv men åker alltid dit igen.

5. Den tid i mitt liv som lärt mig mest om mig själv och andra är den första tiden i min sons liv. De första veckorna på neonatalen med pytteliten Zach är ett ärr för livet och det bär jag alltid med mig.

6. Gråter ovanligt mycket för ingenting sen jag blev mamma. Kan absolut inte se barn på tv som far illa. Grät floder till sex and the city för att jag saknade mina tjejer. Gråter alltid till cityakutens avsnitt när Mark dör, men inget får mig att gråta så som dokumentärer om prematura barn. Tackar gudarna för att båda min guldklimpar är friska.

7. Ingenting har någonsin fått mig att skratta så mycket i hela mitt liv som Filip och Fredriks inslag i hundra höjdare med en full gruvarbetare

Min utmaning går vidare till Lilas bloggvärld, två systrar och Ljuvliga drömmar.

13 comments:

Helen said...

Vilken fin kudde, kanon present. Det är kul att ge bort något egentillverkat, de får så mycket skrärleksaker ändå.

Ett hem på landet said...

Vilken underbart fin kudde! Va du är duktig på ett sy!!!
KRAM

hwita villan said...

Gud vilken snygg kudde!

Kul att läsa dina 7 saker om dig själv:). Det där med att gråta mycket sedan du blev mamma - så är det för mig också. Och det gäller inte bara hemska grejer. Ett exempel är när jag brjade mitt nya jobb. 2 veckor senare skulle en person sluta och då höll jag på att börja gråta när vi tackade av henne. Och det var ju en person som jag inte ens kände! Hihi, men som sagt, det händer mycket med en när man blir förälder :).

Ha en skön helg!

Kram M

Gårdsromantik said...

Stackars töserna i vagnen!
Vilken fin present - kul med lite symani.

Kram Maud

Jozan said...

Vilken himla söt kudde. Verkligen pojke i hela kudden *ler*

Grodmamman said...

Punkt 4 och 5 kunde jag skrivit jag med! Min son är också prematur och naturligtvis står det ett glas med cola light bredvid mig nu!=)
Super söt kudde du har sytt.
Kram

I ett litet hus said...

SÅ söt kudde!

Tack för den gulliga kommentaren inne hos mig! Blir såååååå glad över dina ord!

Ha det gott! /Lotta

Tina på Peppar och Vanilj said...

Kudden var ju bara hur fin som helst! Härlig kreativitet din blogg smittas med...jag blir väldigt inspirerad när jag besöker dig! Tack!

Kram Tina

Sofie said...

UNDERBARA napp-påsar!!

Två systrar said...

Hej där...fru Hipplös!! ( det var riktig humor) hihi...vi antar utmaningen med hull och hår....kommer snart! :-) Vilken fin kudde, vad duktig du är på att sy, syrran blev såld på napp-påsarna. Perfekt på dagis..tror du att du kan få till ngt för tummar också:-))) Kram C

Livet i ett vitt litet hus said...

Hej! Vilken otroligt fin och inspirerande blogg du har - bloggkollar dig direkt! :-) Kudden var ju bara hur fin som helst, vad duktig du är på att sy! Känner igen mig så i det du skriver om att du gråter lättare och mer sen du blev mamma. Jag är likadan, bölar för ingenting och kan absolut inte läsa nyheter om- eller se tv-program om barn som far illa...

Nu ska jag kika vidare på dina fina bilder... ha en bra dag! Kram E

Drömlägenheten/Caroline said...

Kudden är alldeles ljuvlig!!!

Inspiration!!!

/Caroline

Anna said...

Vad härligt att höra att du har sån energi, det smittar :)