Thursday, October 2, 2008

Lite nytt

Tillsammans blev blått och grönt en gardin till lilla Alices rum. Den blev bra, men svår att fota. Just nu gör jag om i båda barnens rum igen. Sonen ska få ett skrivbord av något slag och Alices sänghimmel åkte upp på vinden i väntan på att hon blir en stor tjej. Storebror tyckte alldeles för mycket om hennes lilla kojja och använde den som studsmatta och tog med sig sänghimmeln i ren iver.
Idag blir det lite loppisbesök med barnen, letar lampor och stolar till deras rum.

3 comments:

Gårdsromantik said...

Men så fint - lite green Gate över hela rummet!

Kram Maud

Lila said...

Halloj!!! Äntligen tar jag mig tid och kan kolla in på andra bloggar än min egna:)

Kan tänka mig att gardinen är SÅ söt:). Idag ska vi ta oss i kragen och fixa i ordning gästrummet (rummet brevid skruttans). Skruttan ska sova hos mormor & morfar så vi kan lägg all fokus på rummet. Ska bli skoj då jag för en gång skull ska få sällskap av A :)

Fina inlägg som du gjort tidigare!!

Kramis L

Liv Elin said...

Heihei fra Norge ! :)
Jeg har en stund tittet inn til din blogg , og blir ofte inspirert av din flotte stil !
Nå har jeg selv omsider fått en interiør/hverdagsblogg - og ville derfor inn og si hei ! :)
Kjempesøtt rom du lager til vesla - det er jo så fint med blått ,både til gutt og jente !
Her i gården , er det også barnerom under oppussing for tiden....
Ønsker deg en riktig god lørdagskveld!
Hilsen Liv Elin fra Husrom & Hjerterom!