Monday, October 13, 2008

Rosa, rosa, rosa

Ända sen jag blev gravid med lilla Alice har jag haft dille på rosa. Helt plötsligt vaknade ett begär efter rosa som sovit sen jag var liten tjej. Eller ännu längre än så tom, har egentligen aldrig varit så jätteförtjust i färgen rosa. Har hellre valt blått och lila. Men sen Alice blev ett frö i magen blev rosa begäret stort. Blev inte ett dugg förvånad efter ultraljudet att vi då skulle få en tjej, hade inget liknande begär när jag väntade Zach. Suget efter denna färg sitter kvar och nu är det vardagsrummet som fått sig en "rosamakeover". Sydde en lampskärm i ljusrosa linnètyg. De nya stickade kuddfodralen från Noga Utvalt blev pricken över i:et. Eller R: et i rosa.



10 comments:

Två systrar said...

ÅÅÅ rosa, ja en tjej nästa gång skulle vara kul så att man får frossa i rosa och spets. Uppväxt i röda och blå POP kläder så jag har också ett behov av den färgen, stort behov. Lampan blev urgullig. Du undrade vilka vi var. Jag Maria är 78, har nog gått i samma skola tror jag. Bor i det gråa huset vid Lidl. Sambo med Johan. Ringer någon klocka? Du vet väl att pysselaffären, gamla garnaffären har halva priset på allt. Här kan man fynda. Köpte tyg 70 % massa fint i rosa :-)

Liza i pepparkakshuset said...

Gillar också rosa. Min dotters rum är väldigt rosa.... :)

Lampan ser jättefin ut, du har inga fler bilder??

Kram Liza

Villa Hemmet said...

Hihi, fint med rosa :D

Jag undrar lite över det gröna tyget m vita prickar. Var hittar jag det?? Såå fint..... kaninboken också :D

- jenny

Gårdsromantik said...

Så härligt puderrosa!

Kram Maud

Sofie said...

Jag har aldrig heller varit en "rosa tjej" men jag har börjat fastna mer och mer för det pastellrosa. Kudden från Noga utvalt är jättefin! Ni har det otroligt mysigt och fint hemma hos er! Kram, Sofie

Vita hjärtan said...

Hej!

Jag tycker det är så fint med rosa.....! Har också rosa detaljer i ett par rum. Gillar dina kuddar skarpt!!!!

Kram Annemari

Lallis - liv och leverne said...

Rosa ÄR ju jättesnyggt.
:)
Kram Lallis

sofia said...

Mmmm hrä har du en rosaälskare till. Bara läängtar tills vi skall sätta tänderna i Lovas blivande rum: där blir det nog en hel del rosa detaljer!
Kram!

Ett hus i vitt said...

Hihi, vad kul att få begär efter rosa :-D. Bättre än kakor och chips i allafall! Den där kudden är superfin, tyvärr har jag ingenstans den passar i just rosa, jag vill dock ha den vita varianten. Men hos dig ser den jättefin ut! Kram, Anette

LuckyMe said...

Åh.. Den där kudden är helt lovely!!