Tuesday, October 21, 2008

Var sak har sin plats

Har sett de rostiga bokstäverna i många butiker och bloggar och velat ha ett Z som i Zach och ett A som i Alice. A:et har inte varit några svårigheter att finna, men Z lite knepigare. Men häromdagen fann jag båda i en butik i min lilla stad. Glad över dessa och redan bestämd vart de skulle sitta, packade jag upp dem hemma och sonen blev lycklig över sin bokstav. Har tidigare skrivit om hans nyfunna intresse för bokstäver och alfabetet, det har inte svalnat. Han rusade omkring med Z i hand och placerade de lite varstans i huset. Men jag hade redan bestämt mig för att de skulle sitta i trapphuset tillsammmans med bilder på barnen. Tillslut parkerade sonen bokstäverna i köket för kvällen, och senare när jag gick dit såg jag att deras plats i trapphuset kanske inte var så bestämd trots allt.







Mitt recept på lite magi i köket.

7 comments:

Jozan said...

Vad roligt att du hittade Z tillslut och båda samtidigt i samma butik. Du har känsla för inredning du ser jag :)

Liza i pepparkakshuset said...

Jättesnygga bokstäver! Kul att grabben hjälper till med inredningen också:)

Ha en bra onsdag
Kram Liza

Sofie said...

Vilka otroligt fina bokstäver! Kul att du hittade ett Z. Blev snyggt där på väggen! Kram, Sofie

Lallis - liv och leverne said...

Verkligen tjusiga boktsäver:)
Och ditt köksknep gillar jag:)
Kram Lallis

Två systrar said...

Go kväll. Antar att dom är införskaffade på Ohlens? Har kikat på dom länge nu, vill också ha men det börjar bli många bokstäver hemma nu. Hittade själv inget M till min Milton men vände ju så klart på ett W. Skulle ju i värsta fall ha funkat med ett N på snädden för ditt Z :-) Men det är klart ett par till på köksväggen som dina skulle jag ju behöva.. Kram Maria

A home far away said...

Så vackert det blev och vilken tur att du hittade Z!


Ha en fin fredag
Kram Gunilla i Singapore

Huset på kullen said...

Vilken mysig blogg du har. Det var mitt första besök här!

Vilka fina bokstäver, tur att du hittade ett "Z"

Ha en bra helg! /Linda