Thursday, September 25, 2008

Äntligen

Äntligen har den efterlängtade grävmaskinen varit här. Med tretton veckors långledigt har vi väntat och hoppats hela sommaren. Lagom till hösten gjorde entrè fick vi tag på en grävmaskinist som hjälpte oss att plöja vår "sommaräng" och bredda vår uppfart. Nu är det bråda dagar innan frosten slår till, jag hoppas den väntar. Matjord ska ut, gräs ska sås, grus ska in på uppfarten och runt huset, hittar vi nån tid över hoppas vi få till lite belysning och kantsten. Till våren börjar det roliga arbetet med tomten, och fast jag inte är så kunnig i trädgården så ser jag fram emot det. Tills vidare blir det årsbestämda växter i kruka på trappen.


8 comments:

Grodmamman said...

Bättre sent än aldrig!=) Hoppas att ni hinner med allt ni vill innan frosten kommer.
Kram

Gårdsromantik said...

Så härligt att få göra om tomten rejält!

Kram Maud

Mitt Nya Vita Hem said...

ja den efterlängtade grävmaskinen väntar jag också på.vill ju ha en fin gräsmatta nästa sommar,så lite sur på mannen är jag för att han sälja sin :( så allt det där skall vi också hinna med

Helen said...

Trögt att behöva vänta så, hoppas att ni hinner klart innan frosten kommer. Ska bli spännande att se vad ni hittar på med trädgården till våren.

LINAH said...

Åhh vilken härlig blogg med färger precis i min smak. Håller med dig i ett tidigare inlägg. Vill inte byta ut pastellerna än..:( Iaf.. Superfin blogg..
Mvh Linah

Villa Hemmet said...

Vad skönt. Vi skulle också behöva göra att krafttag i vår trädgård.... :D
- Jenny

Tina på peppar och vanilj said...

Skön bild på grävskopan :D

Ha det gott!/Tina

Mamma-Mu said...

Hallå!

Tänkte lägga till dej på min blogg om det är ok för dej!
Lägger till men tar bort om du hör av dej och säger att det inte är ok. Är ganska ny i "bloggvärlden" och vet inte riktigt hur det ska gå till med att lägga till bloggar och sånt!
Men du har en så mysig blogg så den vill jag verkligen lägga till min.

Må gott!
Mimmi alias Mamma-Mu