Sunday, September 14, 2008

Bloggplats

Ikeabesök, middagsbesök och en massa lek, mycket har hunnits med denna helg. Maken roade sig med att åka bort och spela golf. Mina underbara svärföräldrar tog med sig sonen ut i svampskogen och letade svamp och hade kottkrig. Han var överlycklig över att ha träffat farfar med en igelkott när han kom hem ...sötis! Jag och Alice passade på att storstäda och hann med hela huset. Nu är det bara våra skitiga fönster kvar, de får vänta ett tag till. Och ni får blunda för de när jag visar bilder från min bloggplats. Vårat extrarum i huset fungerar som arbets och lekrum. Här trängs leksaker med räkningar, pärmar och allt möjligt som inte har någon bestämd plats. Handen på hjärtat kan jag erkänna att leksakerna övertagit rummet. De trängs i väskor, påsar,korgar och hängs på krokar. Men även en liten arbetshörna för barnen finns brevid våran. I skolbänken förvaras alla kritor, papper och tuschpennor.









7 comments:

StrandviksVillan said...

Låter precis som vårt arbetsrum! Det är också översvämmat av papper, pärmar (har ingen hylla skaffad ännu), symaskinen, två datorer, en crosstrainer och maaaassor med leksaker, puh... Har länge kännt att jag borde ta itu med det, men det hänger nog upp sig på förvaringen mest. Man är väl lite kräsen också, hihi ;)

T H E R R E fotoblogg said...

Oj, genast känner jag att jag borde städa mitt skrivbord! ;)

Liza i pepparkakshuset said...

Har också ett sådant rum :)

Ha en trevlig vecka
Kram Liza

Helen said...

Jag tycker att jag har ett stökigt kontor/pysselrum och jämfört med ditt så ser mitt ut som det gått en tromb igenom. Vågar inte visa bilder från det ännu. Ska ta mig i kragen och röja, snart.

Grodmamman said...

Önskar att jag hade ett arbetsrum. Här står datorn i en liten "hall" som man ser direkt när man kommer in. Det gäller att hålla ordning!=)
Kram

Vita ljuva tankar said...

Jag önskar också att jag hade ett arbetsrum att kunna stöka ner i!

Kram Linda

Lina said...

Hej hej! Gillar verkligen de svarta stjärnorna som är uppsatta på väggen. Var kommer de ifrån?

Lina