Sunday, August 3, 2008

Baka

Vi fick en ofrivillig paus från soliga dagar på stranden. Istället bjöd helgen på regn och åska. Lite mysigt, vi stannade inne och passade på att bara leka och vara. På söndagen ringde barnens mormor och morfar på väg hem efter en fem veckors lång semester på västkusten. Längtade efter sina barnbarn och ville komma förbi. Med några timmar tillgodo förberedde jag och sonen ett litet bak. Jag är usel på att baka och sonen har tyckt att det varit lagom kul. Men i går var vi en vinnande trio, jag sonen och en gurglande Alice. Det blev en morotskaka och mersmak för att baka ihop. Ska genst kika efter ett nytt förkläde till Zach även om mamma tycker att han är fin i det han har så kan jag förstå att maken höjde lite grann på ögonbrynen när han såg oss.








8 comments:

Madeleine said...

Hej! Jag tycker det vita förklädet med röda hjärtan är jättefint. =) Hälsningar Madeleine

Emmas Vita Hus said...

Vilken mysdag ni verkar ha haft! Visst är det mysigt att baka med barnen, även om de hjälper till lite väl mycket emellanåt iblad... Sött förkläde - pappa behöver nog inte vara för nervös, min sjuåring totalvägrar allt som kan förknippas med tjejfärger - fast det gått bra tidigare... Kramar!

Grodmamman said...

Söt liten bagare! Och vilket sött förkläde!
Kram

Jennyshemochharmoni said...

Vad mysigt att baka en kaka ihop. Zack ser superfin ut i förklädet. Hoppas allt är bra med dig! Stor KRAM

Ich bin Svenja said...

Hej!
Jeg kommar fra Tyskland!Du har en dejlight Blog!.... Can I take you into my linklist, then I can find you, whenever I want... sorry my English is not very well!

Venlig hilsener,
Svenja

Lila`s bloggvärld said...

Halloj grannen! Vad mysigt att få en liten "bakdag", kan tänka mig att kakan blev mumsig.

Nu får jag ta mig i kragen coh komma förbi er. Kanske har jag med vår nya familjemedlem "Morris".

Kramis Lila

CherryMary said...

Hej hej! Du tillhör en av mina favoritbloggar jag brukar vara inne och spana på. Har själv startat en nu och undrar om det är OK att lägga till dig under "mina favoritbloggar"?

/Marie

http://www.cherrymarys.blogspot.com/

Hemmabloggaren said...

Mmm, smet ÄR gott och förklädet är underbart.