Friday, August 15, 2008

Äppel päppel...

Japp, så var då min systers stora dag över. Snart en vecka sen hon blev fru. Vilken dag! Och regn i brudkronan kom det, precis i samma stund de satte foten på verandan efter fotograferingen öppnade sig hela himlen. Regnet smattrade mot glastaket på rosendahls wärdshus och brasan sprakade i matsalen. Bättre kunde det inte bli.
Nu väntar fyra veckors semester hemma med maken och barnen. Tanken är att vi ska få lite gjort på tomten, vi har jagat en grävmaskinist i flera veckor för att få hjälp, och äntligen lyckats. Ska bli väldigt skönt att få lite ordning.
På baksidan växer barnens äppelträd så det kroknar och sonen knaprar äpplen förnöjt.



Äpplen från trädgården på mitt senaste loppisfat.

5 comments:

Madeleine said...

Hej! Vad härligt med lite semester och trädgårdsarbete. Snygg äppelskål! Trevlig helg.. /Madeleine

Lila said...

Halloj! Härligt att det gick bra på systers bröllop!

Skönt med lite semester tillsammans. Har ni kollat med grannen vår som har en grävmaskin....kanske kan bli billigare....

Lycka till i trädgården...kommer förbi någon dag sedan när jag är hemma.

Kramis Lila

Lila said...

Men vad roligt för dig....vad ska du läsa?

Yes, hur svårt kan det vara att ta på sig skorna, en jacka och gå några meter...snart kanske:)

ps. har "bjudit" in mig till Julias vita drömmar tillsammans med dig (eftersom du känner henne:))

Kramis

Jennyshemochharmoni said...

Vad spännande med trädgården, blir lite nyfiken, hoppas vi får se den framöver! Hoppas allt är bra med dig! Stor KRAM

syster doris said...

HEJ!
Grattis till systerns bortgifte!!
hoppas du får ha henne kvar ändå!
Tycker så mycket om din smak, hittar många saker hos dig som jag har eller har på min önskelista!
Ha en fortsatt trevlig semester!
/ Tina