Sunday, August 31, 2008

Bye bye höst

Härom kvällen när jag och Julia pratade om hösten, tända ljus, och murriga kuddfodral. Japp, det är såna kvällskonferanser vi har när barnen lagt sig...hi,hi. Då slog det mig att jag inte alls är redo för att låta hösten ta ett kliv in i huset ännu. Trivs så bra med ljuva pasteller och blommigt just nu. Vill hålla sommaren kvar en liten stund till. Så bye bye hösten





Mina senaste fynd för att ha sommaren kvar ett tag till. En söt köksvåg i ljusrosa pastell från Rice. Turkosa små prickiga saftglas, även de från Rice. Och av Julia fick jag blommiga kökshandukar från Greengate för lite sommar i köket.

7 comments:

T H E R R E fotoblogg said...

Fast det är väl inget som säger att man inte får ha pastelliga fäger till hösten? ;) De piggar ju upp så glatt :)

Julia said...

:D Nåja, den saken kan diskuteras, jag älskar ju hösten ;)
Å andra sidan hoppas jag på att barnen snart är friska och vardagen återfinner sig så kan du komma hit och njuta av mer murr och jag av ljuva pasteller hemma hos er.

Stor kram!

Liza i pepparkakshuset said...

Jag tycker också om att hålla hösten lite på halster :)

Ha en bra vecka
Kram Liza

Johanna.B said...

Oj saftglasen är ju fantastiska med den lilla spetskanten upptill! Är det glas eller är det plast??

Kram
/Johanna

Erika said...

Johanna B : De är i glas. Visst är de söta. Köpte på rea från webb butiken broarne.se

Erika

♥ HedvigochJag ♥ said...

Hej! Skylten köpte jag hos JEAJEA på fl.. i hennes butik! Fråga henne, hon skickar säkert en!

Syster Yster said...

Åhh vilken fin våg! Den var verkligen underbar! Ha en trevlig helg!
Kram C