Tuesday, August 19, 2008

Fix och trix

Har haft lite fixardagar de senaste dagarna här hemma. Varit hemma i huset och gjort sånt man länge skjutit upp, satt upp lite lampor, krokar hyllor, rensat och fixat. Mycket kvar men en bit på väg. Vilken skön känsla det är att få saker gjorda som man dragit ut på. En befrielse! I morgon kommer förhoppningsvis grävmaskinisten och kikar på vår framsida. Vi förbereder oss och inhandlar grus och ogräsmedel. Nu vill vi bara få lite ordning i huset innan hösten tar över och det är dags att stänga dörren och tända ljus och se filmer under täcket i soffan.







Visar lite bilder från vår trapp här hemma. Min underbara och smarta trappkorg som tyvärr fungerar som en avlastningsyta lite för ofta. Under trappen satte jag häromdagen upp en lina med vitmålade klädnypor på. Sonens teckningar åkte upp och han blev så stolt och började genast massproducera vita papper med färgglada sträck och cirklar :-)

7 comments:

Lila said...

Oh, vilken smart korg!!! Skulle också behöva en sådan:)

Tycker kortet som du hängt upp är så häftigt.....

Visst är det skönt när man får saker gjort...vi har gjort ett litet ryck inomhus...nu ska bara trädgården förberedas för hösten/vintern. Snart kanske vi får kakel ovanför diskbänken, har ju bara tagit 3 månader....målet är senast till jul:)

Kramis L

Lila said...

Hej igen...missade att fråga hur du får så där fin "övertext" och hur du gör med dina foton, när dem (typ 2 st) blir så där fint inramade....kanske svamlar lite men hoppas du förstår:):)

Kram L

Emm´s design said...

Cool korg!!!!

Var går det att få tag på en sådan?

Vita ljuva tankar said...

Vilken snygg layout du har på bloggen, supersnyggt!

Vilken fin, smart och roligt korg! Jag har aldrig sett någon sådan tidigare.

Kram Linda

Erika said...

emm`s design: Jag vet inte vart de säljs. Jag hade turen att få en hos en lokalbutik när hon gjorde en specialbeställning på 3 stycken.

a home far away said...

Men oj vilken fin blogg och härliga inlägg och ljuvliga foton du tar!
Här blev jag glad av att vara:_

Ha en fin helg

Kram Gunilla i Singapore

Jennyshemochharmoni said...

Vilken urläcker korg! Superfin!:) Blev jättefint med korten också. Tänkte jag skulle maila dig och kolla hur det gick med frågan som vi skrev om förut ;) Jag är ju lite nyfiken :) KRAM!