Monday, August 25, 2008

sytrassel

För några dagar sen kom jag in i vardagsrummet och ser hur sonen står på karmen på soffan och slänger sig ut rakt i luften och landar pladask på golvet. Efter mycket tårar och tröstande förklarar han att han skulle simma som på tv. Slänger ett öga på tv:n som står på och ser hur OS simmarna tar sig fram i bassängen.Föreslår att vi kanske ska bada i badkaret istället, till min stora förvåning springer sonen upp för trappan och vill gärna bada. Det har aldrig någonsin hänt förut. Badrummet på övervåningen har stått oanvänt sen ett år tillbaka, trots våra försök att få honom att bada, mutor med badleksaker och badskum, har det inte fungerat. Men nu klev han i själv och ville aldrig gå upp. Sen dess badas det varje kväll här hemma.
Eftersom vi nu tillbringar en hel del tid där kände jag att det kanske var dags att ta tag i det som ska fixas där inne. Sagt och gjort. Satte mig vid symaskinen för att sy ett övedrag att ha vid handfatet för att dölja rör och dyl.
Först blev det ett kuddfodral och när det var dags att sy till badrummet gav symaskinen upp. Det blev bara en massa trassel och så har det fortsatt.Taggad till tusen att sy och fixa blir det bara trassel.




Istället för att trilskas vidare med symaskinen satte jag maken i arbete och bad honom tillverka hängare till hallen. Vi har fått en invasion av små jackor i alla dess slag, regn, fleece, vind, sommar osv. Högarna växer. Lite spill bitar från verandabygget och en stund senare fanns det ytterligare lite plats i hallen. Nu ska jag bara bråka vidare med symaskinen.

9 comments:

Stadsmusen said...

Vilken liten rar historia om din son. Tänk att OS kan inspirera så. *ler*

Lockas lilla längtan said...

Ny OS stjärna mån tro? Tråkigt med symaskinstrasslet. Händer för mig ofta och jag blir GALEN! Väldigt fin hängare!!!

Kram Veronica

StrandviksVillan said...

Sådär brukar mina sömmar se ut när lillkillen varit och rattat på trådspänningen...
Underbart tyg det där blommiga!

Skatan said...

Hej! Vilken kudde du har sytt! Tummen upp för den - stor tumme :)

Hej så länge,

SKatan

Dicksonska våningen said...

Oj, man måste ju ha en bassäng att hoppa i... :) Jaja, nu har han provat det!
Symaskinstrassel känner jag till. Även att nålar går av! Ett stort problem hemma hos mig...
Jättemysig blogg!
Kram Annika

Liza i pepparkakshuset said...

Så fint det blev i hallen och vilket kuddfodral. Tack för inspirationen nu kanske jag också får lite sytt..

Kram Liza

Grodmamman said...

Det är klart att han också ville simma!:) Söt han är!
Härligt tyg du köpt med blommor. Det är fruktansvärt irriterande när symaskinen krånglar, särskilt när man är så sugen på att sy.
Kram

Jennyshemochharmoni said...

Tänk vad lite OS kan göra *fniss* Toppen att han vill bada nu :) Symaskiner lever sitt eget liv, man kan bli tokig ibland! Hoppas du har en härlig helg! KRAM

Cissi said...

Wow vilken fin kudde!!