Wednesday, July 2, 2008

Bröllop

Hemma på garderoben hänger en ljusrosa tärnklänning som ständigt påminner mig om att tiden tickar iväg för bröllop i familjen. En påminnelse om systers stundande bröllop.
Jag har fått äran att skrida altargången fram som hennes tärna. En ära men just nu ganska mycket panik. För min ganska stora gravidmage har inte alls försvunnit i den takt jag önskar och jag blir mest grinfärdig när jag föreställer mig i den fina klänning som hänger här. Blev inte riktigt som jag tänkt mig överhuvudtaget. En månad kvar och visst vore det väl tillfälle att ligga i hårdträning, denna dagen kommer ju aldrig tillbaka och man vill ju känna sig fin. Men nu är det så att kvällarna och nätterna inte är mina längre och jag styr ingenting i mitt liv för tillfället. Befället har lilla Alice snart sex månader. För varför ska man sova och låta mamma svettas i joggingspåret när hon kan gulla med Alice en hel kväll. Nej, ingenting är sig likt just nu och sömn och tidsbristen är total. Men alltid så förlåtet när vår lilla sessa är det underbaraste som finns. Får leta efter en effektiv kroppsstrumpa helt enkelt och glädja mig åt att jag funnit fina skor till klänningen i alla fall. Tidsbristen och sömnbristen gör sig påmind på alla sätt och när vi kom hem från landet efter en skön midsommar helg fick vi en chock. När växte sig ogräset på framsidan så högt? har vi inte gnuggat ögonen och sett det i all dimma? Där det ska vara en massa jord i väntan på marksten och gräsmatta brer det sig för tillfället ut en stor sommaräng. Dags att kavla upp armarna och slå på en kanna med kaffe energi och jobba.
br />






9 comments:

Strandviks-Villan said...

Åååh så jag känner med dig! Min gravidmage är kvar efter 1 år 9 mån, när vår lillkille fyllde 1 hade han sovit totalt 3 hela nätter (händer fortfarande endast sällan...), vår gård ser nästan likadan ut (men nu har maken börjat jobba med den)...
MEN - nån sån vacker klänning har inte jag och har aldrig fått äran att vara brudtärna! Lycka till!

Lila`s bloggvärld said...

Hallå tjejen! Det där med gravidmage.....min har fortfarande inte försvunnit så här efter 3 år och 9 månader, men jag har inte gett upp hoppet ännu. Men på något sätt så är det alltid något annat roligare och viktigare som dyker upp:)

Oh, vilken ära att få vara tärna. SUPERsöt klänning och skorna var jättehäftiga.

Du får hälsa syster yster att inbjudningskortet var jättefint!

Det där med er framsida. Jag är faktiskt lite salig, tycker det ser ut som en sommaräng. Jag skulle vilja ha en plats på tomten som jag bara kan ha som en sommaräng med massor av olika blommor som växter från vår till höst. MEN då kommer maken och tror att ormarna kommer att äga denna äng och kommer för att attakera oss.

Samtidigt kan jag förstå er, om man har bestämt sig för något så vill man få det gjort. Ju större projekt, ju större ångest.....
Men jag ville bara säga att jag tycker er framsida är jättemysig.

Tack för din gulliga kommentar hos mig! Du är välkommen när som helst, åker iväg på semester på måndag och är borta ca 2 veckor.

Kramis Lila

Liza i pepparkakshuset said...

Sömnbrist kan locka fram det värsta...
Vilken fin klänning - hoppas du kan klämma dig i den ;)

Ha en trevlig helg
Kram Liza

Ett hus i vitt said...

Åh vad jag känner igen mig! Ja inte lätt det där när man vill så mycket och har ambitioner men inget riktigt blir av så som man tänkt. Barnen kan ta så mycket tid i vissa perioder. Och sömnbrist gör ju att man inte är riktigt människa... Men så plötsligt poff kan allt förändras och man glömmer snabbt den där jobbiga perioden. Du hinner jobba på formen senare. Och antagligen är det ingen annan än du som ser magen på bröllopet. Dessutom finns det jättefina lyxiga underkläder som drar in och puffar uppp. Klänningen ser supersöt ut! Ha det så jättekul på bröllopet! Kram, Anette

PiaMaria said...

Snygga skor gör en alltid på gott humör;o)

(....och jag dras med min gravidmage fortfarande efter 9 år...om det är nån tröst alls.... men magen är ju ett litet pris man gärna betalar för dom härliga barnen!)

Gillar din blogg, härliga bilder!

xx PiaMaria

En inredoholic said...

Ååå så söta kläder. Fantastiskt vackert...

Snabbis är flygvärdinnedieten :) 4 kg på 4 dagar. funkar :))

Kram
Jannice

Piffa & Puffa said...

Du, det finns en dag imorgon också. Ta det lugnt och jag tror säkert du hittar något fint att ha på dig till bröllopet. Du har ju världens goaste dotter och vad gör väl det, en klänning är ju ändå bara en klänning.
Ha det så bra och njut istället av livet här och nu, man vet aldrig vad morgondagen har att ge.
Kram Anette

Moster's said...

Med gravidmage eller inte så kommer du att ha en underbar dag och vara super fin det lovar jag. Jag vet att man behöver sömn men som mamma till 4 barn vet jag att natten är den stunden man får vara helt ensam med babyn. Det värsta är att den stunder försvinner och kommer aldrig mer så ta vara på dem trots att det ibland känns jobbigt. Jag lovar att du kommer ihåg dem med värme när de barnen är stora.
Kram "moster"

Sofie said...

Vilket fint inbjudningskort, och klänningen ser bedårande ut. Lycka till med gravidmagen och bröllopet!