Saturday, July 19, 2008

Favoriter

Hemma hos oss är det en salig blandning av gammalt och nytt som samsas i en nybyggd villa. Saker med historia och ursprung både känt och okänt, lite arvegods och loppisfynd. Många av de äldre sakerna i huset blir snabbt mina absoluta favoriter framför de nya då de oftast är utvalda med stor omsorg efter letande av timmar på blocket eller spring på loppisar. Har några absoluta favoriter som jag valt att visa.
Det första är en gammal fönsterram som jag fick av en granne för en massa år sen, det blev först en blackboard tavla som sen trillade ner från väggen och senare åkte upp i syfte att vara en tavla. Suddade bort alla kom ihåg anteckningar och behöll det viktigaste att komma ihåg.
Min andra favorit är en enkel burk som blivit pennburk, fyndad för 10 kr på loppis.
Tredje är min kökssoffa som jag fann efter timmar och dagar surfandes på blocket.
Fjärde är en skolbänk vi fått av min mans farfar och farmor.
Och sist, bilen jag och maken köpte i ett års present till sonen. Den är stor och tar ganska mycket plats, men den är ju så fin att bara titta på och sonen älskar att köra den och tyvärr krocka in i väggar till höger och vänster.














8 comments:

StrandviksVillan said...

Fina saker alltihopa! Särskilt kökssoffan och skrivtavlan tycker jag!

Rosa Hemmet said...

det var mig en superhäftig bil! :)

Cilla said...

Hei!

Koselig blogg du har!

Det gamle vinduet likte jeg kjempegodt! Også var det en kjempetøff bil:)

Fortsatt god sommer!

Lila`s bloggvärld said...

Halloj tjejen!! Har varit förbi er några gånger, men antar att ni är på resande fot. Just nu har vi lite partaj med resten av grannarna.

Vi får fixa en kräftskiva så ni också kan få vara med. Det skulle vara SÅ kul!!

Kramis Lila

Hannahs bod said...

Hej!! Roligt att titta in hos dig. Jag håller med dig om att själen i gamla saker lyser igenom. Din skolbänk är underbar.
Hannah

Ett hus i vitt said...

Oj vad mycket fint!! Så bra att du bara har skrivit det mest viktiga på tavlan :-). Bänken är jättecharmig med fällstolen. Och bilen är underbar... Såg förresten att din blogg låg under "rekommenderade" på bloggkoll :-). Kram, Anette

Ett hus i vitt said...

www.bloggkoll.se Där kan man "prenumerera" på sina favoritbloggar :-). Jättebra att använda så man inte behöver kolla igenom alla bloggar hela tiden utan man ser där vilka som har nått nytt. Kram, Anette

Sublim Design said...

Vad härlig din köksoffa är!Har önskat mig en i flera år nu...
Trevlig sommar!
/S