Sunday, May 4, 2008

Rensat

De första dagarna i månaden maj firade vi in med en liten tripp till svärföräldrarnas lantställe. Ett ställe för lite vila och påfyllning av ny energi. Ett idylliskt litet rött torp alltid med nybryggt kaffe, grillkvällar och fåglar som kvittrar. Nära sjön med båtar och om vädret tillåter, ett dopp. Behöver jag säga att jag stortrivs...
Men att resa bort några dagar till en ö en bit i från allt som kan tänkas behövas var ett stort projekt nu när vi är fyra i familjen. Började planera och skriva listor flera dagar innan vi åkte. Tänk om det blir regn, värmebölja, sjuka barn, godisskålen gapar tom till kvällens kortspel osv. Ja, mycket att tänka på. När jag packat både stickade mössor, solhattar, regnjackor, gummistövlar och gympadojjor gapade hallen tom och det såg så rensat och fint ut att jag var tvungen att föreviga ögonblicket. För få är de ögonblicken hos oss då man faktiskt ser våra klädkrokar bakom alla jackor.
En underbar helg hade vi och kom hem med en nöjd son som bytt sina prickar mot en fin solbränna efter en massa utelek med kusinerna. Vår lilla dotter däremot är nu prickig som en liten söt dalmatiner.





8 comments:

Liza i pepparkakshuset said...

Verkar ha varit en bra tripp. Kan verkligen känna igen mig i det du skriver. Jag är ett big fan av listor och måste nästan alltid skriva en lista när jag ska göra nått....annars är det så mycket som blir missat.

Ha en bra vecka

Kram Liza

Gårdsromantik said...

Härlig tripp - den där hyllan är så vacker!

Kram Maud

Jennyshemochharmoni said...

Å, det lät verkligen helt underbart! så underbart att få fylla på energi så! Vilka underbara bilder också! Ser superfint ut! Ha en trevlig helg! KRAM

MeyBiMe said...

Vakkert og stilfullt :-)

Sublim Design said...

Vad snygga korgarna är, dom hade passat fint hos mig, också:)
/S

Lila`s bloggvärld said...

Halloj! Vad fina kort du visar på din hall. Vad mysigt det låter med lantstället. Kan förstå vad du menar med all roddning med barn när man ska iväg...och då har vi bara en som är blöjfri:)

kramis grannen

lottery online said...

Yuts, daw palagpat imo blog.

lotto sweepstakes said...

Ive read this topic for some blogs. But I think this is more informative.